Jak zwiększyć rozpoznawalność marki cukierniczej?
Co daje rozpoznawalność marki? Pomaga w zdobyciu lojalnych klientów, sprzyja budowaniu zaufania w oczach odbiorców i podnosi jej wartość i konkurencyjność na rynku. Właśnie dlatego przedsiębiorcy podejmują wiele działań składających się na złożony i długotrwały proces. Przedstawiamy kilka podstawowych zasad, które pomogą nie tylko utrzymać dotychczasową pozycję na rynku, ale uczynić ją bardziej rozpoznawalną.
Co daje rozpoznawalność marki? Pomaga w zdobyciu lojalnych klientów, sprzyja budowaniu zaufania w oczach odbiorców i podnosi jej wartość i konkurencyjność na rynku. Właśnie dlatego przedsiębiorcy podejmują wiele działań składających się na złożony i długotrwały proces. Przedstawiamy kilka podstawowych zasad, które pomogą nie tylko utrzymać dotychczasową pozycję na rynku, ale uczynić ją bardziej rozpoznawalną.
Docieraj do klientów za pośrednictwem estetyki
Specjaliści biznesowi zalecają wykorzystywanie logo oraz elementów wizualnych charakterystycznych dla marki tak często, jak to tylko możliwe. A możliwości tych jest nieskończenie wiele. Od opakowań cukierniczych, przez talerzyki z grawerem, jeśli wyroby serwowane są również na miejscu, po zdjęcia słodkości ze znakiem wodnym firmy umieszczane w social mediach i na firmowej stronie internetowej. Obecnie dostępne technologie umożliwiają wykonanie estetycznych nadruków na opakowaniach cukierniczych, porcelanie, a nawet tkaninach. Logo można umieścić nawet w formie lukrowanych dekoracji do ciast i tortów.
Jak ważne są firmowe profile w mediach społecznościowych?
Facebook, Instagram czy rosnący na popularności TikTok są świetnymi miejscami na budowanie i wzmacnianie świadomości marki. Przedsiębiorcy w ten sposób nie tylko informują klientów o swojej ofercie, ale też budują zasięgi, dzięki czemu pozyskują nowych klientów. Bez względu na to, czy firma zdecyduje się na jeden kanał społecznościowy, czy zaplanuje prowadzenie wielu, aby zauważyć skuteczność działań na social mediach, niezbędne jest aktywne działanie i regularność. Treści powinny być przemyślane i zachęcające internautów do dyskusji.
Wydarzenia branżowe
Obecność na eventach branżowych, takich jak targi, konferencje czy seminaria nie tylko pozwalają się zaprezentować i pokazać klientom, ale też zdobyć wiedzę na temat tego, co dzieje się w branży oraz jakie techniki wykorzystuje konkurencja. Udział w tego typu wydarzeniach można połączyć z budowaniem świadomości marki poprzez wykorzystanie upominków oznaczonych logo firmy.