Opakowanie jako narzędzie w zwiększaniu popularności marki
Kartony czy papierowe torebki, do których pakowane są sprzedawane produkty, mają dwojaką funkcję. Przede wszystkim służą zabezpieczaniu artykułów przed zabrudzeniami czy uszkodzeniami podczas transportu i magazynowania. Estetyczne i zaprojektowane w przemyślany sposób opakowanie ma jednak jeszcze jedno bardzo ważne zadanie. Jest to jedna ze skutecznych metod na budowanie wizerunku firmy. Jak więc opakowanie wpływa na zwiększanie popularności marki? Sprawdźmy!
Kartony czy papierowe torebki, do których pakowane są sprzedawane produkty, mają dwojaką funkcję. Przede wszystkim służą zabezpieczaniu artykułów przed zabrudzeniami czy uszkodzeniami podczas transportu i magazynowania. Estetyczne i zaprojektowane w przemyślany sposób opakowanie ma jednak jeszcze jedno bardzo ważne zadanie. Jest to jedna ze skutecznych metod na budowanie wizerunku firmy. Jak więc opakowanie wpływa na zwiększanie popularności marki? Sprawdźmy!
Dostosowanie opakowania do odbiorcy
Odpowiednio dobrane opakowanie powinno być dostosowane do grupy odbiorców danego produktu. Inaczej zapakowana będzie bowiem delikatna biżuteria dla kobiet, zabawki dla dzieci czy męskie, sportowe zegarki. Dzięki temu możesz skutecznie zachęcić konsumenta do kupna swoich produktów. Wszak tym, co w pierwszej kolejności zauważa klient, są właśnie torebki, ozdobne folie czy estetyczne kartoniki, w które zapakowane są towary.
Muszą więc one efektywnie przyciągać uwagę osób rozglądających się pomiędzy sklepowymi półkami, na których znajdują się setki rozmaitych innych artykułów. Powinny kojarzyć się z danym produktem oraz wyróżniać wśród pozostałych marek poprzez:
- charakterystyczne logo,
- ciekawe ozdoby,
- rzucającą się w oczy kolorystykę,
- chwytliwy slogan reklamowy.
Za pomocą różnego rodzaju opakowań ozdobnych można też z powodzeniem podkreślić prestiż danego producenta oraz sprawić, że artykuły będą prezentować się jeszcze piękniej, przez co zwiększy się ich popularność i sprzedaż.
Tematyczne opakowania
Ważnym narzędziem w celu zwiększania popularności marki jest też korzystanie z opakowań tematycznych. Świetnie sprawdzają się one w przypadku różnych świąt czy ważnych okazji, takich jak:
- Dzień Kobiet,
- Dzień Dziecka,
- Wielkanoc i Święta Bożego Narodzenia,
- Nowy Rok,
- Komunia,
- Dzień Babci czy Dziadka.
Warto też pamiętać o wprowadzaniu tematycznie zapakowanych produktów z odpowiednim wyprzedzeniem. Wiele osób szuka wówczas gotowych prezentów dla najbliższych i znajomych, a w ten sposób przygotowane towary zachęcą do ich wyboru. Przy takich okazjach świetnie sprawdzają się również gotowe zestawy prezentowe.
Personalizacja opakowań
Potężnym narzędziem wykorzystywanym do kreowania wizerunku marki oraz zwiększania jej rozpoznawalności wśród konsumentów jest personalizacja opakowań. Torebki lub kartony z nadrukowanym logo firmy prezentują się bardzo estetycznie, a jednocześnie mogą oddziaływać na emocje określonej grupy odbiorców.
Na opakowaniach może znaleźć się nazwa firmy, hasło reklamowe lub dowolna grafika połączona z kolorystyką, która najlepiej pasuje do brandingu danej marki. Logo może znajdować się w jednym miejscu lub pokrywać całą powierzchnię pudełka. Warto również pamiętać, by nadruki znajdujące się na opakowaniach były czytelne, wyraziste i jak najbardziej atrakcyjne wizualnie.